neděle 18. září 2011

Intenzivní simulantóza

Blíží se podzim a s ním i zákeřné choroby. Proč bychom se ale na tuto smutnou problematiku nemohli podívat trochu zvesela, dokud tedy můžeme…

Svinstvo vzduchem poletuje,
invazi si připravuje.
Stačí chvilka nestřežená
a Alla je nakažena.
Imunita má své meze...
Zase na mě něco leze!
Ďábelsky ZLÁ[2] bakterie
v mém ubohém mozku ryje[3]
Koky nedaj na pocity,
likvidují lymfocyty.
Plazmidy[4] se mají k dílu,
penicilin ztrácí sílu
a mezitím, na mou věru,
rtuť se vaří v teploměru.
Mozek souží apoptóza[5],
nevýhodná symbióza.
Potu ze mě teče potok,
tohle umí stafylokok.
Doktoři mu lížou paty,
páč je tenhle chlapík zlatý[6].
Pořád vede, mrcha jedna,
a pro mě se chystá bedna.
Však já jim ten pohřeb zhatím,
jako hrdina se vrátím![7]
Vykurýruju se fágem[8],
budu mocným čaromágem[9]
v širém poli medicíny.
Zaplaším tak všechny splíny...
Aspoň doufám.[10]

[2] typický biologický pojem v žargonu naší třídní :-), nejčastěji používán u prokaryot či nižších struktur
[3] Velká literární krádež! Verš © Alasëa, Mozkové harakiri
[4] plazmidy většinou pomáhají bakterii s adaptací na antibiotika, jsou to tedy molekuly malé sviňácké DNA
[5] programovaná buněčná smrt (skutečný biologický pojem)
[6] zlatý stafylokok = antibiotiky nezničitelná bakterie, lze ho vypěstovat nadužíváním léků, přestanou na něj totiž časem zcela účinkovat
[7] heroická hláška, recitovat s odbojně zdviženou pěstí
[8] jediný způsob, kterým se lze zbavit stafylokoka je tím, že na něj nasadíme parazita, tj. virus, tj. (bakterio)fága
[9] čaromág je vyšší stupeň mága, ovládá totiž jak kouzla, tak čáry, v žádném případě nejde o nahánění osmi slabik
[10] přátelé po této replice reagují ujištěním, že by je můj skon mrzel, skrytí nepřátelé mají povoleno jedno skeptické frknutí

2 komentáře:

  1. :-D
    Neviděla jsem už někde kousek? :-)
    Skvělé! Rýmy sedí, rýma pracuje a moje maličkost je ráda za ty vysvětlivky, protože jinak by pořád musela odbíhat na wikipedii. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No, třeba ZLOU bakterii bys tam ale nenašla. ;-)

    OdpovědětVymazat